کد خبر: ۸۷۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 19 July 2020

گرم شدن ۳ تا ۷ درجه ای هوای گیلان/ کاهش دما از چهارشنبه

ایسنا/گیلان کارشناس هواشناسی گیلان، از افزایش سه تا هفت درجه ای دما احتمال گرمازدگی تا اواسط هفته خبر داد و گفت: به تدریج از اواخر وقت سه شنبه به ویژه چهارشنبه کاهش دما رخ می دهد.

شبنم هادی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آسمان گیلان کمی تا نیمه ابری است، اظهار کرد: دمای هوای رشت در گرم ترین و خنک ترین ساعات به تربیت ۳۲ و ۲۶ درجه سلسیوس است.

وی با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده شکل گیری ناپایدار ی های موقتی طی امروز در منطقه است، افزود: در برخی از نقاط استان افزایش ابر، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

این کارشناس هواشناسی گیلان، از افزایش سه تا هفت درجه ای دما احتمال گرمازدگی خبر داد و تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با حاکمیت توده هوای گرم و پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی، افزایش دما پیش بینی می شود.

هادی نژاد، با بیان اینکه روند افزایش نسبی دما تا اواسط هفته ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به تدریج از اواخر وقت سه شنبه به ویژه چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی شرایط برای افزایش ابر، کاهش دما و در برخی از نقاط رگبار باران، وزش باد و رعد و برق تا پنجشنبه فراهم می شود.

وی وضعیت جوی استان طی فردا را غالبا صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، وزش باد و افزایش نسبی دما دانست و یادآور شد: دریا تا روز سه شنبه آرام و مناسب برای فعالیت های مرتبط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار